06‏/05‏/2009

الكرسي اتسرق يا جدعااااااااان

معرفش ليه وأنا راجع من عند واحد صاحبي الساعة 2 صباحاً قررت إني أجري .. وفي شوارع القاهرة الجديدة جريت أكتر من نص ساعة.. وأنا فرحان بنفسي إذ فجأة الأرض انشقت عن سيخ تسبب في إني اتكومت على الأرض وركبتي اتجرحت.. جرح سطحي بس فظييييييييع



بعدها كنت لأول مرة أصلي وأنا قاعد.. في يوم دخلت المسجد وسحبت كرسي وخليته ف طرف الصف عشان أسجد وأنا قاعد

في الركعة الأخيرة وأنا واقف سمعت صوت ورايا بالظبط.. ثانية واحدة وفهمت اللى حصل..... كان في واحد من الوافدين الروس بيدرس ف الأزهر وبيجيب ابنو الأمور يصلي معاه.. زي القمر عندو سنتين

بس القمر ده استندل معايا وسحب الكرسي من ورايا وقعد عليه ولا قعدة الكاتب المصري .. وبكل براءة بيبص للكائن اللي وشو احمر من الغيظ والالم والحيرة (اللي هو أنا طبعاً) وولا هو هنا.. وكمان ايه؟ عمال يخبط على الكرسي كأنو بيغيظني



طبعاً الإمام مش هايستنى كل السيناريو ده .. ولو هو استنى كانت صلاتي هاتبوظ.. سجد مولانا الشيخ.. سجدت وأنا واقف وسلمت كأني باصلي صلاة جنازة..

اللي يشل إني بعدها بابص على المفعوص أبو عنين جرئية وملونة لقيتو عمال يضحك كأنو قاصد يعمل المقلب ده

الوقت اللى بعدو جبت كرسيين واديتلو واحد قبل ما نبتدي صلاه .. والطيب أحسن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق